-پاسخ آیت الله سیستانی درباره لباس مشکی در محرم وصفر
-پاسخ آیت الله خامنه ای درباره افطار کردن با تربت امام حسین علیه السلام
-دست زدن همراه با شادي و خواندن و ذكر صلوات بر پيامبر اكرم و آل او(ص) درجشن هايي كه به مناسبت ايام ولادت ائمه(ص) و اعياد وحدت و مبعث برگزار مي شود چه حكمي دارد؟ اگر اين جشن ها در مكانهاي عبادت مانند مسجد و نمازخانه هاي ادارات و يا حسينيه ها برگزارشوند، حكم آنها چيست؟
-پاسخ آیت الله شبیری زنجانی درباره جشن عروسی در ماه محرم وصفر
-پاسخ آیت الله مکارم شیرازی درباره اصلاح و آرایش در ماه های محرم و صفر
-پاسخ آیت الله روحانی درباره جنگ عایشه با امیرالمؤمنین (علیه السلام) از همه گناهان بدتر بود
-پاسخ آیت الله جوادی آملی درباره نماز روز عید غدیر
-پاسخ آیت الله جوادی آملی درباره نماز عید غدیر
-پاسخ آیت الله حکیم در باره افضل بودن حضرت علی علیه السلام از بقیه ائمه وپیامبران
-پاسخ آیت الله وحید خراسانی درباره سیگار کشیدن در ماه رمضان

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:15416 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:73

مجازات و حد مساحقه را بنويسيد.
مساحقه؛ نوعي تماس جنسي زن با زن ديگر است. اين عمل از گناهان بزرگ است و اگر نزد حاكم يا با اقرار و يا شهادت شهود ثابت شود حد آن صد ضربه تازيانه است و اگر تكرار شود در مرتبه چهارم حد آن كشتن است و اگر قبل از اثبات توبه نمايند حد ساقط مي شود. اگر مساحقه با اقرار ثابت شده باشد و توبه نمايند امام يا حاكم شرع مخير است كه آنها را عفو كند و يا حد بزند و اگر توبه نمايند و با توبه از دنيا بروند مشمول عذاب اخروي نمي شود؛ اما اگر بدون توبه بميرند جايگاه آنان در آتش است. امام صادق(ع) فرمودند: «... روز قيامت اين گونه زنان را مي آورند در حالي كه لباسي از آتش و روبند و كفشي از آتش بر آنان پوشانده مي شود»، {V(ميزان الحكمه ج 5 ص 2419)V}. حكم مساحقه درباره افراد بالغ جاري مي شود. اگر اين عمل افراد نابالغ نزد حاكم ثابت شود آنان تأديب و تعزير مي شوند؛ ولي گناهي در نامه اعمال آنها نوشته نمي شود، {V(تحريرالوسيله ج 4 ص 198)V}.

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.